Δύσκολοι Καιροί για… Κερδοφορία! (;)

Είναι πράγματι τόσο δύσκολη η κατάσταση όσο δείχνει; Υπάρχουν τρόποι επιβίωσης;

Δελτίο Καιρού!
Η είσοδος της αγοράς σε «βαθιά οικονομική κατάψυξη» έχει ολοκληρωθεί. Το βιώνουμε καθημερινά, ως επαγγελματίες και ως ιδιώτες. Για κάθε ευρώ που ξοδεύουμε, ξοδεύουμε ώρες σκέψης και περισυλλογής. Το ίδιο κάνουν και οι πελάτες μας!!!

Στην πραγματικότητα όμως, τα ευρώ στην τσέπη μας και στο ταμείο μας δεν έχουν μειωθεί σε απόλυτη αναλογία με την μείωση της κατανάλωσης που παρατηρούμε. Η πραγματική μεταβολή, σε τέτοιους δύσκολούς καιρούς, είναι η αύξηση του φόβου. Φόβος για το μέλλον και την οικονομική μας δυνατότητα τότε. Ο φόβος είναι ο κύριος ανασταλτικός παράγοντας της κατανάλωσης.

Λεφτά λοιπόν υπάρχουν, ακόμα, το πρόβλημα είναι οι φόβοι που δυσκολεύουν την κατανάλωση. Ξεκλειδώστε τους φόβους του καταναλωτή σας και επιβιώστε στο Δριμύ Ψύχος που επικρατεί!

Χειμερία Νάρκη = Οικονομική Νάρκη;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ζούμε σε «οικονομικό ψύχος», πρέπει όμως να «κουμπωθούμε»; Η λύση για την επιβίωση της εταιρείας μας είναι οι περικοπές, οι απολύσεις, οι μειώσεις ή μήπως μπορούμε να «ντυθούμε» πιο έξυπνα;

Αν πιστεύετε ότι η εταιρεία σας είναι αρκούδα [έχει αρκετό «λίπος» για να επιβιώσει όλο τον χειμώνα] τότε μπορείτε άνετα να μπείτε στην σπηλιά σας και να κοιμηθείτε. Την «άνοιξη» η «φασαρία» θα σας ξυπνήσει.

Έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν αποδείξει ότι αν και το αντανακλαστικό κάθε αγοράς είναι να «κουμπώνεται» και να μειώνει τα έξοδα –κυρίως εκείνα του marketing- κερδισμένες είναι εκείνες οι εταιρείες που εμμένουν με την παρουσία τους στην αγορά. Σε μία από αυτές τις έρευνες οι συγγραφείς συγκρίνουν τις πιο ωφελημένες εταιρείες, κατά την διάρκεια μιας οικονομικής ύφεσης, με ποδηλάτες σε αγώνες. Οι ποδηλάτες κατά την διάρκεια ενός αγώνα χρησιμοποιούν τις ανηφόρες της διαδρομής ώστε να καλύψουν την διαφορά ή να διασφαλίσουν το προβάδισμά τους. Έτσι διαπιστώνουμε ότι οι ποδηλάτες στις ανηφόρες, όχι μόνο δεν μειώνουν, αλλά αυξάνουν την προσπάθεια που καταβάλουν.

Είναι όμως όλες οι εταιρείες ικανές και προετοιμασμένες να αντεπεξέλθουν στους δύσκολους καιρούς που αντιμετωπίζουμε; Οι μεγάλες εταιρείες έχουν, κατά κανόνα την δυνατότητα να αντεπεξέλθουν και να επιβιώσουν τέτοιων συνθηκών. Οι μικρές και οι νέες εταιρείες όμως, πρέπει να γίνουν «εξυπνότερες» αν θέλουν να επιβιώσουν. Μην κοιμάστε αν θέλετε να επιβιώσετε!

Άνοιξη στην Καρδία του Οικονομικού Χειμώνα
Κάθε οικονομική ύφεση μπορείτε να την αντιμετωπίσετε θετικά ή αρνητικά, η επιλογή είναι δική σας.

Ναι, σε δύσκολούς καιρούς, η κερδοφορία συμπιέζεται, οι πελάτες μειώνονται, ο ανταγωνισμό γίνεται πιο σκληρός, η επιβίωση αμφισβητείται… Όμως, υπάρχουν και πολλές νέες ευκαιρίες που παρουσιάζονται σε όλους μας. Η οπτική που έχουμε θα καθορίσει και τον ορίζοντά μας. Όλοι μας ανοίγουμε τα μάτια μας, κοιτάμε, βλέπουμε τα σημάδια, όμως η ερμηνεία τους επηρεάζεται από την αρχική μας προδιάθεση.

Καθορίστε σήμερα την στάση που θα έχετε κατά την διάρκεια του οικονομικού χειμώνα. Μπορείτε να δείτε το χιόνι, την ερημιά, την ακινησία… Μπορείτε όμως να δείτε τις πατημασιές πάνω στο χιόνι, να τις ακολουθήσετε και να βρείτε καλή παρέα γύρω από την φωτιά που καίει λίγο παραπέρα.

Η οικονομική ύφεση παρουσιάζει ενδιαφέρουσες ευκαιρίες. Ευκαιρίες για επενδύσεις, για εταιρική ενδυνάμωση, εξαγορά του ανταγωνισμού, για προβολή, για καινοτομίες, για αύξηση της πελατειακής βάσης, για αύξηση του μεριδίου αγοράς και για επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό.

Ανοιξίαστε την επιχείρησή σας, μπορείτε!!!

Το Marketing, εργαλείο «Επιβίωσης»
Το Marketing, ως εργαλείο στην δούλεψή σας, δεν θα πρέπει να είναι συνώνυμο με το κοστοβόρο αλλά με το κερδοφόρο. Χρησιμοποιήστε το marketing έξυπνα και οικονομικά.

Εεεεε ΞΥΠΝΗΣΤΕ:
Ξεψαχνίστε τους καταναλωτές σας. Μάθετε όσα περισσότερα για τους ίδιους, τους φόβους, τις προτιμήσεις και τις προτεραιότητες τους.
Υποστηρίξτε τα προϊόντα/ υπηρεσίες σας. Εμπλουτίζοντας τα με στοιχεία που αναιρούν τους φόβους και τις αγοραστικές αναστολές των καταναλωτών σας.
Παρατηρήστε την αγορά και τον ανταγωνισμό σας, αναζητήστε τα κενά που δημιουργούνται.
Νιώστε τις ανάγκες και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται.
Ηγηθείτε των επερχόμενων αλλαγών.
Στηρίξτε τις προσπάθειες σας με κατάλληλη προβολή.
Ταιριάξτε τις ικανότητες σας με καινοτομίες που θα έχουν ζήτηση.
Επενδύστε στο ανθρώπινο δυναμικό σας.

ΞΥΠΝΗΣΤΕ! Αντιδράστε! Επιβιώστε!
Μπορείτε.

  NoBull